پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215656
نمايندگان چهارمحال و بختياري بر توسعه شبکه حمل و نقل استان تاکيد کردند
تاریخ انتشار : 1395/05/06 08:45:57
نمایش : 1189
نمايندگان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي بر توسعه و بهبود زيرساخت هاي شبکه حمل و نقل در اين استان تاکيد کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، بن و سامان عصر سه شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و شوراي تامين مسکن با حضور وزير راه و شهرسازي در شهرکرد اظهار کرد: بهبود و روکش آسفالت جاده هاي اصلي، آسفالت جاده هاي فرعي و روستايي، گسترش فرودگاه و افزايش پروازهاي فرودگاه در اين استان بايد در دستور کار مسئولان قرار گيرد.

اردشير نوريان تصريح کرد: چهارمحال و بختياري به راه آهن و گسترش شبکه ريلي در اين استان براي بستر توسعه نياز دارد.

وي با تاکيد بر اين که بايد معضلات شهرسازي در مرکز استان رفع شود، گفت: چهارمحال و بختياري به عنوان قطب گردشگري در کشور مطرح است و اين درحالي است که زيرساخت نرم افزاري و سخت افزاري ندارد و بايد در کوتاه ترين زمان مسئولان استاني در اين بخش برنامه ريزي کنند.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: تسريع در انجام عمليات چهار خطه شهرکرد -بروجن - لردگان به عنوان شاهراه اصلي اين استان و راه ارتباطي چهارمحال و بختياري با استان خوزستان بايد از اولويت هاي مسئولان باشد.

محمد خالدي گفت: اکثر جاده هاي ارتباطي روستاهاي شهرستان لردگان توسعه نيافته و مشکلات عديده اي براي مردم ايجاد کرده اند.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: در راستاي توسعه حمل و نقل، رفع بيکاري، رسيدن به اقتصاد پويا و سرمايه گذاري داخلي و خارجي بايد زيرساخت هاي ارتباطي و جاده اي ايجاد و توسعه يابد.

خديجه رفيعي فرادنبه، تخصيص اعتبار براي سرعت بخشي به تکميل بيمارستان 220 تختخوابي شهر بروجن و کاهش مشکلات درماني مردم اين شهرستان را خواستار شد.

نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار نيز در اين نشست گفت: مجمع نمايندگان در مجلس وزارت راه و شهرسازي را در پيشبرد اهداف و برنامه هاي خود ياري مي کند.

علي کاظمي باباحيدري با بيان اينکه شهرداران در چهارمحال و بختياري درآمد پاييني دارند، تخصيص سهميه قير رايگان به شهرداري هاي استان براي اجراي طرح هاي عمراني شهري را خواستار شد.

همچنين در اين نشست نمايندگان پيمانکاران و انجمن هاي نظام مهندسي در چهارمحال و بختياري بهسازي و توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و جاده اي در استان، توسعه راههاي چهارمحال و بختياري، رفع مشکلات پيمانکاران، طلب پيمانکاران از دولت، بازنگري در قانون سازمان نظام مهندسي، رفع مشکلات سرمايه گذاري در استان به دليل برخي مشکلات زيرساختي و بن بست هاي اقتصادي را خواستار شدند.

محورهاي مواصلاتي استان چهارمحال وبختياري، استان هاي جنوبي را به مرکز و غرب کشور متصل مي کند و سه هزار و 700 کيلومتر راه آسفالته در قالب بزرگراه، راه هاي اصلي، فرعي و روستايي در اين استان وجود دارد.

وزير راه و شهرسازي روز سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختياري از طرح هاي عمراني شامل بيمارستان 220 تختخوابي شهربروجن، عمليات چهارخطه شهرکرد به بروجن، شهرکرد به شلمزار، کمربند شرق و شمال شرق شهرکرد ديدار و در نشست تخصصي فعالان مسکن، پيمانکاران و بخش حمل و نقل چهارمحال و بختياري حضور يافت.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html